Heb je een geschil met je verzekeraar en weet je niet hoe je verder moet? Onze juristen staan voor je klaar met deskundig advies en bijstand. Of het nu gaat om een schadevergoeding, een afwijzing van je claim, aansprakelijkheid gesteld door je verzekeraar, of onduidelijke polisvoorwaarden, wij helpen je om je rechten te beschermen.
Wil je weten hoe we jou kunnen helpen? Bel ons meteen of laat je gegevens achter in ons contactformulier. Wij nemen binnen één werkdag vrijblijvend contact met je op.
✓ Voordelig & transparant
✓ Binnen 24 uur reactie
✓ Gratis intakegesprek
Heb jij een kwestie met een verzekeraar over bijvoorbeeld de afhandeling van een claim of een declaratie? Ben jij het niet eens met een spontane aanpassing van de polisvoorwaarden? Wordt er niets uitgekeerd terwijl je wel aansprakelijk wordt gesteld? Wij kunnen hierbij helpen. Je sluit immers een verzekering niet zonder reden af.
Binnen de verzekeringsbranche ontstaan dikwijls geschillen. Wanneer je tegen een conflict aanloopt met een verzekeraar kan dit erg lastig zijn. Consumenten hebben verschillende wegen om te bewandelen als zij het aan de stok krijgen met financiële dienstverleners.
Meer weten wat wij voor je kunnen betekenen bij een geschil met je verzekeraar? Neem direct contact op voor een gratis adviesgesprek. Bel ons op +31 (0) 20 244 62 00 of laat jouw gegevens achter in ons webformulier en wij bellen je terug.
De juristen van Legal Advice Wanted hebben jarenlange ervaring bij het juridisch adviseren en bijstaan van cliënten bij conflicten met verzekeraars. Wij beschermen jouw rechten.
Wij kunnen o.a. helpen met:
Probeer er altijd onderling uit te komen met je eigen verzekeraar! Dit bespaart tijd en energie. Over het algemeen is de eerste halte bij problemen met een verzekeraar, het indienen van een klacht bij de verzekeraar zelf. Over het algemeen staat een interne klachtenprocedure helder omschreven op de eigen websites. Vrijwel alle verzekeraars zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. Hier hoort bij dat de verzekeraar zich moet houden aan de gedragscode klachtbehandeling. Deze bevat specifieke bepalingen voor de verzekeraar hoe om te gaan met een klacht.
Vind jij de communicatie met de verzekeraar lastig? Ben je verkennend op zoek naar de spreekwoordelijke ‘poot om op te staan’ en de juridische haalbaarheid van je kwestie?
Bel ons wanneer er problemen ontstaan met de verzekeraar via +31 (0) 20 244 62 00 of laat jouw gegevens achter in ons webformulier en wij bellen je terug. Zo ben je er zeker van dat het probleem in een vroeg stadium wordt getackeld.
Wanneer de interne klachtenprocedure geen uitkomst biedt, kun je terecht bij het klachteninstituut financiële dienstverlening, ook wel het KIFID. Over het algemeen is iedere verzekeraar hier aangesloten. Het gaat hier om een onafhankelijke organisatie die zorgt voor bemiddeling als mensen zitten met een klacht over financiële dienstverlening dan wel een financieel product (dus ook een verzekering).
Het KIFID behandelt klachten over bijvoorbeeld de afhandeling van een claim, de wijziging of beëindiging van een verzekering of de algehele werkwijze van financiële dienstverleners. Je kan alleen terecht bij het KIFID als je al een klacht hebt ingediend bij de verzekeraar zelf. Na een onbevredigend standpunt op jouw klacht vanuit de verzekeraar, heb je drie maanden de tijd om naar het KIFID te stappen.
De geschillencommissie Financiële Dienstverlening buigt zich over de klacht en verzorgt bemiddeling tussen jou en jouw verzekeraar. Onderling wordt er gekeken naar een oplossing. Als een onderlinge oplossing geen mogelijkheid blijkt, dan kan de Geschillencommissie een uitspraak cq. (bindend) advies uitbrengen.
Wanneer er door de Geschillencommissie een bindend advies wordt uitgebracht, dan kan men tegen die uitspraak in beroep bij de Commissie van Beroep bij het KIFID, wanneer het oordeel niet naar tevredenheid is.
Tegen een niet-bindend advies is beroep bij de Commissie van Beroep niet mogelijk. In deze situatie ligt het in de reden de zaak te laten beoordelen door een rechter. Dit is overigens ook mogelijk bij een bindend advies.
Wanneer de verzekeraar tuchtrechtelijk de fout in gaat, kan de Stichting Tuchtraad Verzekeraars dit probleem in behandeling nemen. Dit als er bijvoorbeeld een tuchtrechtelijk probleem bestaat over het gedrag en het handelen van de verzekeraar. Dit is ook weer een onafhankelijke organisatie, die zelfstandig de mogelijkheid heeft om bijvoorbeeld een waarschuwing, een berisping of andere maatregelen op te leggen aan de verzekeraar.
De Tuchtraad toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het verbond van verzekeraars. Met een verwijzing van het KIFID (of als je belanghebbende bent) kun je door naar de Tuchtraad.
Veel klachten over financiële dienstverleners kunnen door bemiddeling dan wel maatregelen door de genoemde instanties worden opgelost. Wanneer dit niet het geval is, of als men het toch niet eens is met de inhoud van een (niet-)bindend advies van het KIFID, dan kan de rechter worden verzocht om een (inhoudelijk) oordeel te vellen over jouw zaak.
Via een dagvaardingsprocedure kun je de verzekeraar voor de rechter dagen wanneer er strijd is over polisvoorwaarden of over een te lage vergoeding. Neem hierbij altijd contact op met een jurist. Verzekeraars zijn grote, machtige partijen dus met onze hulp staat u in ieder geval zo sterk mogelijk.
Bij Legal Advice Wanted kunnen we helpen bij alle geschillen met een financiële dienstverlener. Wij kunnen adviseren bij iedere te bewandelen stap, zelfs nog voordat de zaak naar de rechter gaat. Of het nu gaat over een weigering uit te keren na een aansprakelijkstelling, of een andere klacht wat betreft de werkwijze van de financiële dienstverlener, wij hebben kennis en kunde om al je vragen te beantwoorden. Omdat wij werken met een zeer aantrekkelijk uurtarief, heeft u op een toegankelijke manier een uitgebreid antwoord op uw vragen wat betreft financiële dienstverlening.
Klacht indienen over de verzekeraar of hoe deze met jouw situatie omgaat? Zou jij de procedure graag sterk beginnen? Bel ons op +31 (0) 20 244 62 00 of laat jouw gegevens achter in ons webformulier en wij bellen je terug. Samen kijken we naar een passende oplossing voor jouw probleem met de financiële dienstverlener.
Bel ons via +31 (0) 20 244 62 00, stuur een e-mail naar info@legaladvicewanted.nl of vul ons contactformulier in. Binnen één werkdag nemen we vrijblijvend contact met je op.
De specialisten van Legal Advice Wanted bespreken de mogelijkheden van jouw juridische vraagstuk. De eerste beoordeling is helemaal gratis.
Afhankelijk van de complexiteit van het vraagstuk zijn er twee opties. De eerste optie is dat we je direct verder helpen. Mocht het probleem onze procesbevoegdheid overstijgen (alles tot € 25.000,-), dan kunnen we je dossier overdragen aan een van onze vertrouwde partnerkantoren.
Met onze on-demand en flexibele dienstverlening staan onze Young Legals klaar om je te ondersteunen.
Een van onze Young Legals neemt het vraagstuk en de mogelijkheden samen met je door.
Wij zorgen er voor dat je niet voor onverwachtse verrassingen komt te staan.
Vanaf €129,- per uur (excl. btw) ben je al verzekerd van steengoed juridisch advies.
Toegankelijkheid is een van de belangrijkste kernwaarden van L.A.W. Wij zorgen ervoor dat een een brief, advies of processtuk binnen tien werkdagen klaar voor verzending is.
Nadat we je vraagstuk grondig hebben geanalyseerd, staat een van onze Young Legals klaar om jou geheel vrijblijvend te contacteren. Samen bespreken we de juridische mogelijkheden.
Wil je vervolgens gebruik maken van de diensten van LAW? Onze tarieven zijn net zo toegankelijk als onze Young Legals. Vanaf €129,- per uur (excl. btw) ben je al verzekerd van steengoed juridisch advies. Door het afspreken van een vast eindtarief heb je gemoedsrust en worden verrassingen achteraf voorkomen. Geen gedoe, wel duidelijkheid!
Weet je dat het inschakelen van een advocaat bijna nooit nodig is en bovendien voor onnodig hoge kosten zorgt? Mocht vertegenwoordiging door een advocaat toch verplicht zijn, dan kan er een beroep worden gedaan op ons netwerk. Legal Advice Wanted werkt nauw samen met gerenommeerde advocatenkantoren. Door deze samenwerking worden kosten bespaard.